Samsonite

Iznimno nam je zadovoljstvo na našim stranicama predstaviti američku tvrtku Samsonite, svjetskog lidera u proizvodnji putne galanterije.


Priča o Samsoniteu počinje 1910. godine u Denveru, Colorado, s tvrtkom za izradu kovčega Shwayder (The Shwayder Trunk Manufacturing Company). Čak i u tim pionirskim vremenima, osnivači tvrtke nastoje inovacijama u izradi i materijalima naći svoj put prema vrhu.

1910. - Jesse Shwayder pokreće posao izrade kovčega i prtljage.

Priča o Samsoniteu počinje 1910. godine u Denveru, Colorado, s tvrtkom za izradu kovčega Shwayder (The Shwayder Trunk Manufacturing Company). Cilj osnivača tvrtke Jesse Shwaydera bio je jednostavan: proizvoditi i prodavati neobično dobro napravljen kovčeg koji će izdržati najteže putovanje, prvobitno uključujući potjeru za zlatom.

Shwayder je počeo samo s deset zaposlenika i jednim osnovnim proizvodom (kovčezima i jeftinom ručnom prtljagom) plasiranim na tržište zapadnih Sjedinjenih Država. Otprilike u to vrijeme, Jesse je dao napraviti sliku koja će postati zaštitni znak tvrtke, i koja je korištena u većini reklamnih okružnica putem poštem. Bila je to slika Jessea, njegovog oca i trojice braće, koji su zajedno imali blizu 1.000 funti (500 kg), kako stoje na dasci koju drži Shwayder kovčeg za nošenje.

Za uspjeh tvrtke zaslužna je politika izrade proizvoda koji zadovoljavaju potrebe trgovaca na malo. Jesse je razmišljao: kovčeg je drugačiji od kovčega konkurencije, bolji je i ljepši - dakle neće morati konkurirati po cijeni. Može se prodavati zahvaljujući vlastitim vrijednostima.

1941. - Samsonite je rođen

1941.godine, neposredno prije ulaska Sjedinjenih Država u rat, Jesse Shwayder je predstavio novu vrstu prtljage, Samsonite Streamlite. Ona je bila osmišljena da poslu s prtljagom njegove firme vrati vodeći položaj. Nazvana je Samsonite, jer je Jesse želio naglasiti čvrstoću i trajnost tog novog kovčega. Samson, biblijski div, uvijek je bio jedan od Jesseovih junaka. Prtljaga Streamlite bila je konusnog oblika i napravljena tako da se drveni okvir pokrio s vulkaniziranim vlaknom na kojeg se litografirao efekt neštavljene kože.

Bilo je to prvi put da su kupci prtljage mogli kupiti kovčeg koji je izgledao poput kožnatog, ali se prodavao po relativno niskoj cijeni. Litografiranje vulkaniziranog vlakna bilo je teško, a stalna kvaliteta tiska bila je gotovo nemoguća. Kao rezultat toga dijelovi tzv. garniture rijetko su si odgovarali.

Tvrtka se uskoro prebacila sa litografske ploče na litografirani papir laminiran na foliju celuloznog acetata. Litografirani papir se mogao točno kontrolirati i garniture su postale stvarnost.

1950. - Samsonite kreće u mlazno doba

Početkom mlaznog doba 1955. godine Jesse i ostalo rukovodeće osoblje odlučili su da je vrijeme razmisliti o novim stilovima prtljage kako bi zadovoljili ukuse javnosti i buduće potrebe. Streamlite je još uvijek bio popularan, ali Shwayder Bros. je želio dodati novu liniju prtljage prikladniju za moderno putovanje. Prvi pokušaj je bio jedan poboljšani kovčeg, koji se bazirao na Streamlite dizajnu, izrađen od magnezija, i nazvan ultralite. Bila je to prva prtljaga bez drvene konstrukcije, koja se umjesto toga oslanjala na tada revolucionarnu kombinaciju folije i ekstrudiranog magnezija, kombiniranu s injekcijski prešanom etil-celulozom.

Ali iako su s tom laganom prtljagom izrađenom od magnezija bili na pravome putu, ono što su zaista željeli bio je novi, moderan oblik koji će odgovarati tom novom materijalu. Rezultat je bilo uvođenje Silhouette 1958. godine, najmodernije dotada izrađene prtljage. Bravice, metalni dio i pribor svi su bili dio dizajna, a prtljaga Silhouette bila je jedinstvena jer je njezin metalni dio bio udubljen kako bi bio zaštićen od udaranja, habanja i trošenja kojima je sva prtljaga izložena. Granica 1960-ih godina Avionski prijevoz je pokrenuo milijune ljudi, čitav svijet je počeo putovati - poslovno ili radi zadovoljstva. Ništa nije personificiralo generalnog direktora s početka 1960-ih godina bolje od njegovog Samsonite Classic Attachéa. Bio je to prvi Samsonite proizvod koji je prije stavljanja na tržište temeljito ispitan. Ime tvrtke promijenjeno je iz Shwayder Bros., Inc. u Samsonite Corporation. To novo ime bilo je simbolično za promjenjiva vremena i promjenljivu prirodu tvrtke. 1969. godine slijedi uvođenje novog kovčega Saturn, prvog polipropilenskog kovčega čiju konstrukciju su u cijelosti držali okviri izrađeni injekcijskim prešanjem. Taj revolucionarni dizajn najavio je ono što će postati najšire prihvaćenim načinom proizvodnje moderne prtljage s tvrdim stranama.

1970. - Desetljeće tranzicije

Novo desetljeće je započelo sa Samsoniteom čvrsto etabliranim na položaju vodećeg svjetskog proizvođača kalupljene prtljage i attaché kovčega. Tvrtka se sada okreće rastućem tržištu prtljage s mekim stranama. Prvi američki ulasci Samsonitea u tu kategoriju bili su uvoz od Ace-a iz Japana, Flee Bag asortiman, i prtljaga s mekanim stranama iz Kariba. Oni su bili momentalni uspjeh. Uspjeh je bio toliki da su pogoni za njihovu proizvodnju otvoreni u Nogalesu, Mexico, i Tusconu, Arizona.

Budući da je Samsonite sada bio rastuća snaga, odlučeno je da tvrtka treba novi imidž koji će odražavati tu činjenicu. U ožujku 1973. godine po prvi put se pojavio apstraktni simbol koji je kreirala Zapadna podružnica za dizajn Samsonitea. Simbol je obuhvaćao mnoge vidove proizvoda, usluga, reklamiranja i uloge Samsonitea u međunarodnom poslovanju. Taj trajni izraz snage i aspiracija Samonitea danas je prepoznat u čitavome svijetu kao simbol kvalitete, inovacije i izvanrednog dizajna na milijunima putnih artikala. Nešto što bi, nesumnjivo, oduševilo Jessea Shwaydera s njegovim talentom za komunikaciju i promociju.

1980. - 1990. - Utrka za vodeću poziciju

Kao dio svoje politike ekspanzije marke proizvoda, Samsonite je kupio Lark 1984. godine. Lark je vodeća marka proizvoda veoma cijenjene prtljage, i proizvodi ekskluzivne i luksuzne torbe i kovčege s mekim stranama za profesionalne poslovne putnike.

Istovremeno dok su Amerikanci kupovali prtljagu s mekim stranama Europljani su s jednakim entuzijazmom kupovali prtljagu s tvrdim stranama. Kao odgovor na tu potražnju, Samsonite Europe je razvio kovčeg Oyster koji dobiva nagradu, još jedan u dugoj tradiciji Samsonite kovčega koji su određivali trend. Oyster je bio novi zaokret za europsko poslovanje i uskoro će postati kovčeg s najbržom prodajom svih vremena. S tvornicom u Francuskoj, Samsonite je mogao zadovoljiti takvu potražnju. U Hénin-Beaumontu brzo se preuređivala nekadašnja tvornica tekstila. Za samo osam mjeseci nova Samsoniteova europska tvornica bila je spremna da krene u proizvodnju. Prvi proizvodi iz tvornice u Hénin-Beaumontu bili su kovčeg Prestige Attaché i kovčeg Beauty, što je omogućilo da se kapaciteti u Oudenaardeu oslobode za novi Oyster. Istovremeno se krenulo i s proizvodnjom proizvoda s mekim stranama. Ključno osoblje se obučavalo u Torhoutu nakon čega je bilo sposobno svoje znanje prenijeti dalje ostaloj radnoj snazi iz Hénin-Beaumonta.

1990-te godine - Utrka za vodeću poziciju

1993. godine ponuda marke proizvoda Samsonite se povećala s kupnjom American Touristera, namijenjenog mlađoj populaciji obiteljskih putnika ili putnika na odmoru. Proizvodi American Tourister pružaju kvalitetu po umjerenoj cijeni.

1994. godine Samsonite Italy je obogatio ponudu s jako uspješnom kolekcijom obuće, koristeći iskustvo tvrtke u proizvodnji kožne robe i talijansku superiornost u dizajniranju obuće.

1997. godine počela je proizvodnja u Ningbou, Kina. Samo godinu dana kasnije, 1998., pušten je u rad proizvodni pogon zajedničkog ulaganja u Nashiku, Indija.

1999. godine tvrtka je učinila daljnji i odlučujući korak prema raznovrsnosti uvođenjem - s kolekcijom Travel Wear - novog odjela za odjeću Samsonite Blacklabel. Iduće godine prezentirala je prvu kolekciju odjeće i pribora za žene, a tom carstvu proizvoda dodane su i kolekcije obuće, što sve zajedno čini Samsonite Blacklabel svijet.

2000. godine Samsonite je najavio suradnju godine na području dizajna s kolekcijom prtljage koju je osmislio svjetski poznati dizajner Philippe Starck. Samsonite prtljaga i torbe dizajnera Starcka kombinacija su čiste elegancije i suvremene tehnologije i u potpunosti odražavaju minimalistički dobar ukus što je Starckov zaštitni znak.

Posjetite stranice tvrtke Samsonite